1919media

1919media

1919media

Hipp: Szeretnénk sok ezer szurkolót kicsalogatni a meccseinkre!

2017. november 14. - Jakus Barnabás

A cseh élvonalban már megcsinálta azt, amit az NB I-ben is várnak tőle. Szlovák létére a mieinknek szurkolt a tavalyi Európa-bajnokságon, 1-2 hónap múlva már magyarul beszélgetne Király Gáborékkal. Michal Hipp edzőként járt világbajnokságon és a Bajnokok Ligája csoportkörében is, az NB II-be azonban nem vágyik. A csakfoci készített interjút a Haladás új vezetőedzőjével.

hippcikk.PNG

Milyen volt az első napja a Haladás edzőjeként?

– A hektikus szó fejezi ki talán leginkább az első szombathelyi napomat – kezdte Michal Hipp a csakfoci.hu-nak. – Bemutatkoztam a játékosoknak, megismerkedtem a körülményekkel, az edzőpályával, a stadionnal. A segítőimmel megbeszéltük az elkövetkező napok teendőit, majd megtartottam az első edzésemet. Nem vagyok már pályakezdő edző, de az első munkanap mindig feszültebb az átlagosnál.

Milyenek a benyomásai?

– Az első edzés után még nehéz lenne egyértelmű véleményt formálni. Az biztos, hogy elég bő a keretünk, 24 játékossal dolgoztam együtt, de még így is voltak hiányzók. Sok a tehetséges fiatal és az idősebb, rutinosabb labdarúgó, a középkorosztály kevésbé képviselteti magát jelenleg.  A Haladás több meccsét is láttam élőben vagy felvételről, így azt kijelenthetem, hogy nem kiesőcsapatról van szó. Sok jó futballistánk van, Pinte Patrikot, Karol Meszárost, Halmosi Pétert és az Önök kapuslegendáját, Király Gábort ismertem korábbról, sőt, utóbbit láttam a tavalyi Eb-n védeni. A szlovák válogatott mellett a magyarnak is szurkoltam az Európa-bajnokságon.

Szlovákként miért szurkolt nekünk?

– Félig magyar faluban nőttem fel, sok magyar ismerősöm van, ahogy a családban is akadnak magyar nemzetiségűek. Sok mindent megértek az Önök nyelvén, a beszéddel vannak nehézségeim, de pár szót azért tudok, az edzéseket mindenképp magyarul fogom levezényelni. Az a tervem, hogy egy-két hónap múlva mindenkivel magyarul tudjak beszélni a csapatban.

Magyar segítőket hozott magával, nyilván nem véletlenül.

– Mindenképp olyan szakemberekkel szerettem volna együtt dolgozni, akik ismerik a magyar közeget és tökéletesen beszélik a nyelvet. Azt hiszem, Pinte Attilát senkinek nem kell bemutatni, nagy kedvenc volt Magyarországon évekkel ezelőtt. Pozsonyligetfalun és a válogatottban is dolgoztam vele, kiváló a kapcsolatunk, egyértelmű volt számomra, hogy őt kérem fel segítőmnek.

Mit tudott eddig a magyar bajnokságról?

– Mivel a határhoz közel lakom, sok NB I-es meccsre jártam, szinte az összes csapatot láttam élőben játszani, tisztában vagyok az erőviszonyokkal. A szlovákhoz hasonló szintű az önök ligája is, de sokkal modernebb stadionjaik vannak. Kalmár Zsolt és Holman Dávid a szlovák bajnokság legjobbjai közé tartozik, így nekik köszönhetően is jó a magyar futball megítélése a határ másik oldalán. Sajnos azonban nemzetközi kupákban sem a szlovák, sem pedig a magyar együttesek nem szoktak brillírozni.

Ismer magyar edzőket? Milyen véleménnyel van róluk?

– Személyesen László Csabát ismerem. Ő rakta le a mai DAC alapjait, kiváló munkát végzett Dunaszerdahelyen. Amikor litván szövetségi kapitány volt, én a szlovák válogatottat vezettem, így találkoztunk, de az MTK edzőjeként is meccseltem ellene a Jihlavával.

Nem lesz könnyű dolguk, hiszen egy kiesőhelyen álló csapatot kellene elmozdítani a jelenlegi pozíciójából, lehetőleg felfelé…

– Nem akarok a múlttal foglalkozni, nem tudom mi vezetett oda, hogy a Haladás a 11. helyen áll. Az biztos, hogy a stábommal azon dolgozunk, hogy ez az állapot mielőbb megváltozzon, ha lehet, már most szombaton. Egy csapatnak biztosan nem tesz jót, ha folyamatosan idegenben lép pályára a hazai mérkőzésein, mostantól azonban erre már nem lehet semmit sem fogni, hiszen gyönyörű stadionunk van, szeretnénk sok ezer szurkolót kicsalogatni a meccseinkre.

Balmazújváros, Ferencváros, Puskás Akadémia, Videoton. Ilyen sorrendben következnek a Haladás ellenfelei az őszi szezonban. Hány pontot tervez?

– Most azt tervezem, hogy a szombati, Balmazújváros elleni meccset sikerrel vegyük. A Ferencváros és a Videoton kiemelkedik a magyar mezőnyből, a másik két ellenfelünk viszont nagyjából velünk azonos játékerőt képvisel.

Egyelőre a szezon végéig szól a szerződése. Mivel lenne elégedett?

– Tavaly, amikor a cseh Jihlavához hívtak, ugyanez volt a helyzet: utolsó előtti helyen állt a csapat. Sokan nem hitték el, hogy bent tudom tartani őket, de sikerült. Szombathelyen is valami hasonlóra készülök. Ha összejön, akkor nyáron merészebb terveket is kitűzhetünk magunk elé, de most csak a szombati Balmazújváros elleni mérkőzésünkig látok…

(f.i.: csakfoci.hu, haladas.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://1919media.blog.hu/api/trackback/id/tr4713271889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása